Menjual atau Membeli Minyak Mentah di LongAsia

Trade the world’s most popular futures with leverage and 24/7 availability: Emas | Minyak Sawit | FBOT | ATS | Timah | Minyak Mentah

Minyak Mentah

Indonesia adalah salah satu pengeksport minyak dunia. Untuk membentangkan platform yang menyediakan peluang yang sama dan telus bagi pembeli dan penjual, ICDX telah menyediakan kontrak niaga hadapan minyak mentah untuk menampung keperluan untuk menguruskan risiko yang berkaitan dengan pergerakan harga minyak mentah. ICDX adalah pertukaran yang dikawal oleh Agensi Pengawalseliaan Perdagangan Berjangka Komoditi – Kementerian Perdagangan Republik Indonesia.

Minyak mentah adalah sumber tenaga penting yang digunakan di seluruh dunia kerana ia boleh ditapis untuk menghasilkan produk seperti petrol, diesel, dan pelbagai bentuk petrokimia. Kekurangannya, kos pengekstrakan yang tinggi namun permintaan global, disebut sebagai “emas hitam”.

Rayuan Emas Hitam

Sebagai sumber utama tenaga yang digunakan dalam pelbagai aktiviti harian, turun naik harga minyak mungkin memberi kesan yang signifikan terhadap perniagaan dan harga komoditi lain dan memainkan faktor penting kerana kos dan harga lain yang berkaitan boleh naik atau turun atau menentang pergerakan harga minyak mentah. Pergerakan harga ini juga membuka peluang pelaburan untuk hanya menjual kontrak atau menggabungkannya dalam satu portfolio. Mendapatkan kelebihan ini untuk melibatkan kontrak minyak mentah ICDX melalui leverage dan mengekstrak potensinya.

Kontrak Minyak Mentah ICDX hanya 100 barel per lot, dengan asas kontrak minyak mentah adalah minyak mentah WTI.